lördag, oktober 24

Spår

Det har inte blivit så mycket träning i veckan, men idag har Olli & jag varit och spårat. Det var svår mark, men det gick rätt bra ändå. Tanken är nu att fokusera på att få henne att vara lydig och lugn i alla lägen - lättare sagt än gjort ;) Skam den som ger sig - DET SKA GÅ!

Det regnade och blåste och vi skrämde iväg en hel flock med rådjur när vi gick ut spåren. Deras spår var intressanta, men efter en liten tillsägelse höll hon spåret fint (det rätta). Olli gick över vinklarna något och markeringarna på apporterna var inte så bra idag, men det blir lätt så när underlaget är svårt.

Jag gick ut spår till Malte och han underskattade nog underlaget något ;) Efter någon tillsägelse från Bengt spårade han mycket fint. Summeringen av dagens träning är att spårintresset är högt hos båda hundarna :)

Idag bestämde jag mig för att inte tävla i Åstorp den 21/11. Chansen finns att vi hinner "få till det", men det är nog bättre att skynda långsamt och gå ut till våren med en väl genomarbetad hund. Det är ju en del jag håller på att ändra och jag har ju begränsat med tid till träning. Det är ju lite trist med tanke på att det är Ollis uppfödare som ska döma provet, men det kommer ju fler tillfällen!

Tingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar